Naar klantenservice
Retourneren.
Vrouw die haar pakketje gaat retourneren.

Retourneren


Geen Verf.nl account?

Je kunt gebruik maken van het retourproces onder de knop "product retourneren'. Kom je er niet uit of heb je niet alle bestelgegevens voorhanden, we helpen graag.

Product retourneren
Product kapot of incompleet

Je mag van ons verwachten dat we jouw aankopen met zorg behandelen, en dat doen we dan ook. Verf.nl zorgt ervoor dat de producten die je koopt in perfecte staat ons magazijn verlaten. Mocht er toch onverhoopt iets niet naar wens zijn, dan lossen we dat graag voor je op!

Wat is het probleem?

Mijn product voldoet bij levering niet aan mijn verwachting
Dat is vervelend. Maak je vol verwachting je pakket open, zit er iets in waar je totaal niet op had gerekend. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice. Onze medewerkers zullen je vragen foto’s te sturen van de producten die je gekregen hebt, om zich een goed beeld te kunnen vormen van de situatie. Het is dus handig als je die foto’s al gemaakt hebt. Je kunt ze versturen via WhatsApp: 072 532 3331, of via klantenservice@verf.nl.

Mijn product is beschadigd geleverd
Heeft je pakket onderweg schade opgelopen? Neem dan even contact op met de klantenservice. Zij helpen je verder! Ook bij deze vervelende situatie is het handig als je de foto’s al hebt gemaakt, zo kan onze klantenservice je nóg sneller van dienst zijn.

Mijn bestelling is incompleet of niet geleverd
Mis je iets? Of is je pakket helemaal niet bezorgd? Kijk dan even onder het kopje pakket of product niet ontvangen.

Ik heb een ander probleem
Kijk bij andere problemen even bij de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag of probleem daar niet bij? Neem dan even contact op met de klantenservice van Verf.nl. We helpen je graag verder!

Je artikelen retourneren

Teveel of de verkeerde producten besteld? Geen probleem. Je kunt de meeste aankopen binnen dertig dagen aan ons retourneren en dan krijg je gewoon je geld terug. Je kunt ook eerst binnen 30 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen de tijd om de producten daadwerkelijk te retourneren. De enige uitzondering op die regel is verf die speciaal voor jou op kleur is gemengd, die nemen we namelijk niet terug. Al het andere wel. Retourneren vanuit België is uiteraard ook geen probleem, dit werkt hetzelfde als in Nederland.

Het retourneren is voor jouw rekening, maar we maken wel heel graag verzendlabels voor je aan. Dat is euro's voordeliger ten opzichte van een pakket retourneren aan de balie van een PostNL punt. Deze kosten per label (per pakket) verschillen per land:

- Nederland: €4,95
- België: €4,95
- Overige landen: niet mogelijk

De kosten voor je retourlabel(s) verrekenen wij met het te crediteren bedrag. Daar heb je dus geen werk van.

Retouradres:
Verf.nl Retouren
Amethiststraat 13
1812 RP
Alkmaar
Nederland

Producten retourneren kan op de volgende manier:

Terugsturen met retourformulier

Stap 1.
Registreer je retournering op één van de volgende manieren:

- Selecteer in je account bij "Bestellingen" de producten die je wil retourneren en vul de vragen in
- Start het retourproces met de bovenstaande knop 'product retourneren'
- Vul het Europees modelformulier voor herroeping in en mail dit naar klantenservice@verf.nl

Stap 2.
Print het verzendlabel uit dat je via de mail ontvangt.

Stap 3.
Verpak de producten in de originele doos of een andere stevige verpakking en plak het verzendlabel op de doos. Let op: Controleer altijd of het product goed is verpakt, want het risico op eventuele beschadiging door eigen toedoen of de bezorger is voor eigen risico. Eventuele schade aan het door ons ontvangen product kan betekenen dat we de kosten hiervan in mindering brengen op het te crediteren bedrag.

Stap 4.
Geef je pakket binnen 14 dagen nadat je aan ons hebt laten weten van de aankoop af te willen zien af bij een PostNL pakketpunt. Uiteraard kan je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jouw eigen rekening. Check hier het dichtstbijzijnde PostNL pakketpunt bij jou in de buurt. Voor het dichtstbijzijnde punt in België kun je hier kijken.

Stap 5.
Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, staat het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, weer op de rekening waar het van afgeschreven is.

Terugbrengen naar de winkel
Producten terugbrengen naar de winkel kan natuurlijk ook. Als je contant betaald hebt, krijg je het aankoopbedrag ook contant terug. Heb je op een andere wijze betaald, wordt het bedrag via diezelfde wijze teruggestort.

Vragen over retourneren? Onze klantenservice helpt je graag verder! Neem dus gerust even contact met ze op.

Terugbetalingen

Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, staat het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, weer op de rekening waar het van afgeschreven is. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip als eerste valt.

Hoe we je terugbetalen hangt af van je betaalwijze
iDeal en PayPal: we storten het geld terug op jouw rekening.
Creditcard: we storten het geld terug op je creditcard.
Contant of met pin in de winkel: als je contant betaald hebt, krijg je je aankoopbedrag direct contant terug. Heb je gepind? Dan maken we het naar je over.

Nog geen terugbetaling ontvangen?
Hoe lang het precies duurt voordat je je geld terug hebt, kan per bank verschillen. Maar het zou nooit langer moeten duren dan 5 werkdagen. Wacht dus voor de zekerheid 5 werkdagen voordat je contact met ons opneemt. Heb je na 5 werkdagen nog steeds geen terugbetaling ontvangen en ook geen bericht van ons gehad? Hou dan je ordernummer bij de hand en neem contact op met onze klantenservice, dan gaan we uitzoeken waar het is misgegaan.

Ik heb geen factuur ontvangen, waar kan ik die vinden?
Heb je bij je bestelling geen factuur ontvangen? Houd dan je ordernummer bij de hand en neem contact op met onze klantenservice. Dan sturen we je de factuur alsnog toe!

Uitsluiting van herroepingsrecht

Verven die speciaal voor jou op kleur zijn gemengd, zijn uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht. Dat doen we niet om jou dwars te zitten, maar om al onze klanten dezelfde kwaliteit te kunnen garanderen. We maken de verfblikken namelijk open tijdens het mengen van de verf. Jij zou zelf toch ook geen geopend blik verf willen accepteren?

Herroepingsrecht op andere producten
Wat betreft deze producten kun je dus, zonder opgaaf van redenen, binnen 30 dagen na ontvangst laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Vervolgens heb je nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kunt voor een herroeping in je account aangeven dat je een product wil retourneren of het retourformulier gebruiken.

Hoe gaat het verder bij herroeping?
Na ontbinding van de overeenkomst storten we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug op je rekening.

Onze klantenservice staat voor je klaar
Heb je nog meer vragen over het herroepingsrecht of het retour sturen van producten? Onze klantenservice helpt je graag verder! Neem dus gerust contact met ons op. We zijn op werkdagen via telefoon, email en WhatsApp bereikbaar.

Verkeerde producten ontvangen

Heb je per ongeluk de verkeerde producten ontvangen? Balen! Dat lossen we natuurlijk zo snel mogelijk op. Alles wat je daarvoor hoeft te doen is contact opnemen met de klantenservice van Verf.nl. Zij zorgen dat het goedkomt en sturen je zo snel mogelijk de juiste producten. Onze klantenservice is op werkdagen vanaf 9.00 uur en tot 17.00 uur bereikbaar.